Tuesday, May 4, 2010

Dilemma.Double Confusion. Aaarghh

Assalamualaikum w.b.t.

HUhu..it's been ages ages n ages da x update blog ni.gile lame siut.since last year,haha,bkn pe,it just it was kind of embarassing when some anonymous reading ur blog,then knoe what's been going in your life.haha,whatever la.That's blogs are for aite? :p
Oryte,enough said about me the blog thingy,let's focus about the HEADLINE.DILEMMA.DOUBLE CONFUSION.seriously,i am really in dilemma rite now,to decide what's best for my future.Syukur Alhamdulillah i got 2 good offer,which are KOLEJ MARA KULIM & PASUM.Anyway,MATRICULATION & PASUM both are very good,indeed.At the very first time,I didn't have high expect to get ASASI UNIVERSITI cuz ala matriks pon quite bad what,ryte? Eventho
u,some people out there keep saying that "asal nk masuk matriks?matriks ssh ar,bek ko masuk um,lg bagus,da ar ssh nk dpt tempat." Mule2,tyme dpt taw dpt pasum tu,bby la over the moon planet galaxy itu sumer.But later on,on second thought,my bro called me right after I told him I got the offer,then he asked "Cube fikir btol2 before wat decicion,u nk jadi doc but u have to physics subject at um,why not u focus on 3 subjects at matrix? lebih focus and ringan,xpayah nk nyusah2 kan diri dok blaja phy.terpulang la ...bla3"

Pastu,dengar reason drpd ayah pulak,die plak kate cmni "ayah bg suggestions k,imagine u study among brilliant student,senang x nk dpt 4 flat? then compare urself at another group which u're in matriks.sure matriks lg senang kn?tp ape2 pun ayah x kesah,ayah respect ur decision. :)" Huhhh,that makes me feel extremely more guilty than ever. Dengan rase maseh x pwas ati lagi tu,I made some deep research about this pasum all about la.Most of them said pasum is better than matriks.And dun blew the chance once u got it.3 hari 3 malam buat research pasal mende nih,rse2 cm da nek power da mate nih.haih..ber+ rabun la aku gaye nyeee..

Haih,lepas tu pulak,lagi,aku pun buat la solat istikharah sebanyak mane yg mampu,utk mintak petunjuk drpd Allah SWT yg lebih mengetahui secara zahir dan batin kita.Hati kebanyakannya kata pasum.hm,tp en,apa2 pu
n,mane2 blaja pon,perlukan usaha+komitmen utk berjaya. Bak kata ade 1 phrase tu, ALLAH TENGOK PADA USAHA BUKAN PADA HASIL.Oleh itu,after da discuss wif my parents and sume2,they say go to pasum la,if u want.I also waiting for petunjuk dr Allah afta da wat solat istikharah tu.moga2 pilihan terbaek utk masa akan datang. TOUGH gak da menjadi dewasa ni eh?aih..xleh ke jd bdk2 skola alek?kn syok! Enjoy je ngn friends,hangout sana sini bile cuti skola.hahaha.bez tul.

Just now,I just had a conversation with ex-pasum 09/10, she said,jgn memain mcm2 akk time sem 1,i was like, erk?,takot la plak
bile die ckp cmtu,then die sambong agy,most students kt sane sem 1 byk main2 cuz terlalu freedom,then sem 2 baru la nk sedor diri.alahai..lg bertambah2 takot den.Apa pun,aku mintak doa Allah jauhi la drpd pengaruh2 x elok yg akan menjejaskan pelajaran.kalu bley,xmo la sbb sosial,my pointer is sucks en.
Then,my bro said,for now enough think ab
out where to go,think where next after this faundation.Fuhhh,jauh tu kene pk.

Ramai jugak my frens yg kt mktb dlu dpt asasi uitm,and many are going there.But ade jugak gi matriks.I wish them ALL THE BEST la nnti kt sane,kite struggle same2 eh for one year ni? hehehe.

I am still hoping for petunjuk dr Allah,m
ay HE guide me through all this brilliantly.I hope i choose the right decision.nnti once da made tht decicion cannot turn back.huish,tu yg cuak tu.heheMoga jalan yang dipilih diberkati oleh Allah,tht's the most important,cuz kalo x diberkati oleh Allah,macam2 bole jadi nnti. :))
Harap segala urusan dipermudahkan.. amin. :)) not for me only but to all my friends and yg mengalami benda yg kite sume alami.
I had found this pray that i think very good for us to use it daily.
Moga2 diamalkan..
Ini doa nye..nnti kalo jas ade jumpe doa2 yg bole diamalkan,InsyaAllah I'll post it here.
:)
Oryte,enough for now I guess,apa2 kemusykilan or whatsoever,i'll write down here later.Nak try to be active blogger. :)
For now,Salam..